Hier kunt u enkele vragen en reacties op deze website lezen.
Het zijn ervaringen van personen met vaginisme en hun partners en reacties van lotgenoten en therapeuten.

1x

Posted by anoniempie 
anoniempie
1x
Hallo..

Noem mij zelf maar Anoniempie, omdat niemand, behalve mijn vriend en psycholoog weten dat ik vaginisme heb.

Mijn vriend en ik zijn al een tijdje samen maar hebben nog nooit gemeenschap gehad, omdat het gewoon niet lukt. We stellen de pogingen steeds uit. Ik heb een aantal maanden geleden een andere jongen leren kennen en bij hem lukte het wel. maar ook maar 1x... mijn vriend weet van niets en ik wil ook niet met die andere jongen verder.

Totdat ik 30 werd en ik een uitstrijkje moest laten maken. Dit lukte niet. De huisarts verwees me door naar een psycholoog.

Ben momenteel in behandeling. Mijn vriend voelt dit alsof er iemand tussen ons zit die denkt ONS probleem op te lossen,en doet erg moeilijk over het feit weer een poging tot gemeenschap te doen, hij weet nog steeds niet dat ik wel 1x gemeenschap heb gehad met een ander.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen. Mijn psycholoog zegt dat ik aan zelfbevreding zou moeten doen, maar hier word ik niet bepaald opgewonden van.

Vind het gewoon gek dat het bij de ene man wel lukte en bij de ander niet. Weet iemand raad of heeft iemand die vaginisme heeft wel eens gemeenschap gehad?